De keuze van omega 3 van goede kwaliteit

Gepubliceerd op : 05 januari 20224 min leestijd

Voor de normale werking van het lichaam, voor de gezondheid van de ogen, het hart en de hersenen, is de inname van omega 3 noodzakelijk. Omega 3 is aanwezig in diverse voedingsmiddelen, maar bestaat ook in de vorm van voedingssupplementen. Natuurlijk is er een scala aan omega 3-producten of -supplementen op de markt. Dit maakt de keuze ingewikkelder en veel mensen maken vaak de verkeerde keuze. Om de juiste keuze van omega 3 van hoge kwaliteit te maken, zijn er een paar belangrijke dingen om te overwegen.

Begrijp de gezondheidsvoordelen van Omega 3

In de eerste plaats zijn omega-3 vetzuren essentieel voor de menselijke gezondheid. Ze zijn belangrijke bestanddelen van celmembranen en zijn betrokken bij de vorming van cellen. Omega 3’s zijn essentieel voor een betere werking van het lichaam. Zij dragen in het algemeen bij tot een goede gezondheid van het hart, bevorderen een goed gezichtsvermogen en zorgen voor een goede geestelijke gezondheid. Meer zelfs, het eten van voedingsmiddelen die rijk zijn aan omega 3 zal u een goed gevoel geven. Je hersenen zullen zich beter voelen en normaal functioneren.

Uw ogen zullen beter zien, vooral bij oudere mensen. U kunt ook hart- en vaatziekten voorkomen als u omega 3 inneemt. Er zijn immers alleen maar voordelen verbonden aan het gebruik ervan. U kunt vertrouwen op de inname van voedingsmiddelen die rijk zijn aan omega 3. Daarnaast kunt u kiezen voor een omega 3-capsulesupplement om uw EPA- en DHA-inname te optimaliseren. Om de kenmerken van deze meervoudig onverzadigde vetzuren beter te begrijpen, kunt u de website van een specialist zoals toutelanutrition.com raadplegen.

Ken de voedingsmiddelen rijk aan omega 3

Omega 3 komt met name voor in zeevruchten. U vindt ze dus in levertraan, vette vis, enz. Als u wilt profiteren van de voordelen ervan, moet u bij voorkeur zalm, sardines en tonijn eten. Omega 3 wordt ook aangetroffen in bepaalde plantaardige voedingsmiddelen. Hieronder vallen oliehoudende zaden zoals walnoten, vlas en koolzaad. Maar groene groenten zijn ook betere bronnen van omega 3. Onder meer spinazie, waterkers, avocado’s en spruitjes.

Meer bepaald zijn omega-3 van nature aanwezig in enkele voedingsmiddelen die iedereen dagelijks eet. Daartoe behoren schelpdieren, gedroogd fruit en plantaardige oliën. Het is zeker dat de dagelijkse inname van omega 3 in iemands voeding niet gemakkelijk is. Daarom is het nodig omega 3-supplementen te gebruiken. Het is zeer gunstig om in uw dagelijkse behoefte aan EPA en DHA te voorzien, zoals hierboven vermeld.

De criteria voor de keuze van omega 3 van goede kwaliteit

Om omega 3 van goede kwaliteit te kiezen, moet u uw tijd nemen. U moet weten dat er een breed scala aan voedingssupplementen met onderling afgestemde omega 3-capsules op de markt is. U kunt uw aankoop zelfs online doen. Er zijn echter een paar dingen die u moet overwegen wanneer u beslist welke omega 3-capsule u moet kopen. Controleer eerst de hoeveelheid en de grootte van de capsules in de pillendoos. De hoeveelheid visolie kan in een identiek product wel tot het dubbele variëren.

Ten tweede, controleer de omega-3 concentratie. Dit is een essentieel criterium omdat het bepalend is voor uw dagelijkse inname van omega 3. Zorg ervoor dat u de informatie op de capsule leest. Een goed product is een product dat duidelijke en begrijpelijke informatie bevat over de omega-3-concentratie.

Ten derde worden softgels met visolie gemaakt van verschillende grondstoffen. U moet bij uw keuze rekening houden met de kwaliteit van de grondstof om van een kwaliteitsproduct te kunnen genieten. Het is mogelijk capsules te vinden die gemaakt zijn van rundergelatine, visgelatine of plantaardige gelatine. De eerste is de goedkoopste. Deze laatste is het meest consistent met de olie in de capsule en verdient de voorkeur.

Neem omega 3 in voedingssupplementen

Het is goed voor uw gezondheid om omega 3 in voedingssupplementen te nemen. Het is een garantie voor een goede gezondheid gedurende het hele jaar. U moet echter ook uw consumptie van omega 3 en omega 6 in evenwicht brengen voor een uitzonderlijk effect. Voor sportbeoefenaars is omega 3 een onmisbaar en voordelig product. Omega 3 vermindert namelijk de risico’s op ontstekingen die verband houden met krachttraining. Het helpt ook spierpijn en spierpijn te voorkomen. Omega 3-supplementen van goede kwaliteit zijn de supplementen die u moet kiezen. Dit zijn supplementen met een unieke zuiverheid, afkomstig van wilde vis. U hebt ook producten nodig met een hoge concentratie omega 3. U kunt naar een apotheek gaan om er zeker van te zijn dat u omega 3 van goede kwaliteit vindt.

Plan du site